27 januari 2022
private label cosmetics

Private label cosmetics: onmisbaar voor een succesvolle parfumerie

Wanneer je de eigenaar bent van een winkel of een bedrijf in het werkveld van de parfumerie, dan bevind je je hoe dan ook in een zeer interessante sector. De parfumerie is namelijk een wereld waarin er vermoedelijk nog veel nieuws te ontdekken valt. Variatie in producten is dus volop mogelijk, en daarmee heb je dus ook gelijk vele mogelijkheden om je eigen winkel in positief opzicht te laten opvallen. Dit zou je uiteraard zeker doen als je gebruik zou maken van zogeheten private label cosmetics. Dit zijn cosmeticaproducten die speciaal voor jouw bedrijf zijn ontwikkeld door een laboratorium. Concurrerende aanbieders mogen deze producten dan dus niet aan hun assortimenten toevoegen.

private label cosmetics

Goede redenen om als parfumerie aan private label te doen

Het grootste voordeel van private label is dat je je hiermee echt kunt onderscheiden ten opzichte van je concurrenten. Een concurrent mag producten die jij als private label voert namelijk niet zelf ook verkopen. Dit kan in sommige gevallen zelfs strafbaar zijn. Ideaal is ook dat je je private label cosmetics zelf een eigen prijs kunt geven. Hierbij hoef je dus niet mee te gaan in een gevecht om de laatste prijs. Los van dit alles geldt dat private labeling al sinds een tijdje behoorlijk gangbaar is in diverse sectoren, en dus ook in de parfumerie. Als je niet achter wilt blijven op de rest is het dus zaak om hier simpelweg bij aan te haken.