30 november 2021

Dit moet je weten over het gebruik van Google Ads

Google Ads is een uitstekende manier om grote aantallen mensen te sturen naar producten of diensten die jouw onderneming te bieden heeft. Wanneer je aan de slag gaat met Google Ads, dan is het van vitaal belang om op de hoogte te zijn van de meest recente ontwikkelingen. In dit artikel geven we je enkele handige tips die je kunnen helpen om Google Ads met succes in te zetten.

Zorg voor consistentie binnen de campagne

Google geeft graag de voorkeur aan consistentie. Dit houdt in dat wanneer je vergelijkbare prestaties hebt in jouw zoekwoorden, je campagne over het algemeen beter zal presteren. Een manier om hiervoor te zorgen, is om de bestemmingspagina consistent te maken met jouw advertenties. Dit doe je door de inhoud van de bestemmingspagina af te stemmen op de desbetreffende advertentie. Zorg er dus voor dat de inhoud meer informatie geeft over de focus van de advertentieboodschap. Tevens kan het helpen om dezelfde vormgeving voor de bestemmingspagina en advertentie te gebruiken.

Kies de juiste zoekwoorden

Jouw gekozen zoekwoorden zijn de sleutel tot succes met Google Ads. Om de juiste zoekwoorden te kiezen, moet je rekening houden met het volgende:

  • Breed zoeken

Dit houdt dat je advertenties worden weergegeven voor zoekopdrachten met woordgroepen die lijken op het zoekwoord, synoniemen voor het zoekwoord, mogelijke spelfouten, enzovoort. Houd er rekening mee dat je deze strategisch kiest, om ervoor te zorgen dat je advertenties niet worden getoond aan irrelevante gebruikers.

  • Zoekwoordovereenkomst

Hiermee kan je ervoor zorgen dat jouw advertenties worden weergegeven voor zoekopdrachten die de dezelfde woordgroep als trefwoord bevatten. Aan de hand van deze optie kun je je beter richten op gebruikers die potentiële klanten zijn.

  • Exacte overeenkomst

Zoals de naam al zegt, worden jouw advertenties bij deze vorm alleen weergegeven voor zoekopdrachten die exact overeenkomen met de zoekwoorden. Hierdoor kan het voorkomen dat je potentiële klanten misloopt omdat je advertentievertoningen wellicht minimaliseert.

Wil je weten hoe je de winstgevendheid van je Google Ads campagnes kan meten? Zoek dan eens op ROAS berekenen om meer inzicht te krijgen in de productiviteit van je campagnes zodat je ze vervolgens kunt optimaliseren.